گام های اساسی در ارتباط با مشتریان

  • ۸۷۷ بازدید
گام های اساسی در ارتباط با مشتریان

هر چه آگاه تر باشید اعتماد به نفس تان بالاتر خواهد بود و حس مثبت خواهید یافت. حس مثبت ناشی از آگاهی است و انتقال مثبت به مخاطب یعنی افزایش خرید از شما.

آنچه در تجارت لحاظ می کنیم:

  1. سعی کنید از سرویسهای پیغام گذاری سود ببرید تا مشتری پشت خط نماند.
  2. انجام کارهایی که ارتباط شما با مشتری را سهل می کند نشان می دهد شما تشکیلاتی منسجم و مسئولیت پذیر و پاسخگو دارید.
  3. تماس هایی که با شرکت گرفته می شود از اهمیت بالایی برخوردار است. در این راستا تلفنهای بی پاسخ یا قطع شده درآمد شرکت را پایین خواهد آورد.
  4. همیشه چهره ی یک حرفه ای را به خود بگیرید و به سمت خوشحال کردن مشتری ها گام بردارید.
  5. حرف زود پخش می شود؛ مشتریان به سرعت از تعهدات دیگر سرویس دهندگان باخبر می شوند.
  6. باید در کمترین زمان ممکن به نامه ها و تلفنها پاسخ داده شود.
  7. اگر بیشترین ارتباط شما با مشتری توسط تلفن انجام می شود باید از یک سیستم تلفنی پیشرفته بهره ببرید. تا درصورت اشغال بودن مشتری به خطوط آزاد وصل شود.
  8. تمام کانال های منتهی به شما باید بهترین باشد حتی شماره تلفن رند تان.
  9. کاری کنید که مشتری شما را انتخاب کند.
  10. انسانها از انسانها خرید می کنند. انسان باشید.
  11. طوری باشید که مشتری احساس راحتی از برخورد با شما داشته باشد. برای مثال تلفن نباید بیشتر از سه بار زنگ بزند. کسی که گوشی را جوابگو ست باید خوش رو، مهربان و با لبخند باشد.
  12. باید به شکلی رفتار کنید که مشتری بفهمد برای وی احترام و ارزش خاصی قائل هستید.
  13. شما باید و باید احساس خوبی در مشتری القاء کنید.
  14. وقتی مشتری با شما تماس گرفت باید از تماسش و صحبت با شما احساس خوبی داشته باشد.
  15. احساس راحتی مشتریان با شما بسیار مهم است.
  16. “شما” شامل منشی، پاسخگو به تلفن، پاسخگو به نامه، دربان، مهندسان است.
  17. در تمامی موارد گسترش تجارت، همچون: تبلیغات، ارتباطات شخصی، تیمی یا سازمانی، رفتار خودتان، پرسنل، ویزیتورها و … باید پیام شما به روشنی قابل انتقال و نمایان باشد.
  18. این روزها مشتری ها خیلی دست و پا بسته نیستند، می توانند کالا و خدماتی که می خواهند را در هر زمان و مکانی جستجو کرده بیابند. منابع اطلاعاتی فراوانی هم در اختیار دارند.